23-08-2009

engelenbezoek


Dit stukje is in omgekeerde volgorde. Ik kan het niet keren binnen dit blog zo te zien en dan laat ik het maar zo. Mijn excuses voor het ongemak!

Dinsdag 18 augustus De Pruimenboom

Dinsdag voelde ik me ook heerlijk en ik nam voor alles ruim de tijd. Stond laat op, en alles liep gestroomlijnd. En ik maakte me nergens druk over. Aan het begin van de middag werd er gebeld en daar stonden twee engeltjes voor mijn deur, Thomas en Maurice. Zij kwamen helpen bij de pruimenpluk en het schoonmaken van het dak van de berging. Thomas klom op het dak en Maurice raapte alles van de grond. Ze sloegen met stokken en schudden aan takken en er vielen al heel veel pruimen naar beneden. De oogst was groot. Er hangen echter nog legio pruimen aan de boom. Maar goed de engeltjes gaven me moed en het dak was ook weer schoon.

En het was een feest om samen de pruimen naar beneden te halen.

Woensdag 19 augustus

Het plezier van chutney maken

De energie was nog steeds goed. Het was wel wat warm, Het was echter nog te hanteren. 's Middags heb ik onder genot van een heerlijk muziekje alle pruimen ontpit. Daar ben ik anderhalf uur mee bezig geweest.

Daarna heb ik het allemaal verwerkt tot chutney. De chutney hoefde alleen maar zachtjes in te komen en dat kost niet zoveel werk. De potten waren zo schoon en het werk was gedaan. 's Avonds had ik een voldaan gevoel en ik voelde alleen maar vreugde om het bestaan zelf.

Donderdag 20 augustus

De omkering

Ik heb 's ochtends beneden gepoetst en opgeruimd. Margriet zou komen. Het was wel wat heet, maar het ging me gemakkelijk af. Het was dan ook nog heel vroeg in de ochtend en nog niet echt warm.

Het gesprek met Margriet over het Ik-Atelier was heel fijn en bemoedigend. En ik begon de kracht in mij weer te voelen. Alles bouwt zich op en is precies goed. Ik werd weer helder over mijn financiƫle zaken en wat me te doen stond. Ik zag dat er een nieuwe stap diende te komen. Christa was zo lief geweest om de 160 euro die we via mij aan Gerda gegeven hadden weer aan te vullen in de kas. Toentertijd had ik het geld nog niet om het Gerda te geven. Zij had schoenen nodig om een hoge hak te zetten onder een voet, want ze kon amper lopen door het verschil en ze had geen geld om dat te doen en de verzekering heeft de lat zo hoog gelegd dat het niet meer vergoed wordt beneden de 2,5 cm. Waar zijn we mee bezig! Voor wie hebben we de verzekeringen?

Nu was de tijd rijp voor mij om dit bedrag zelf weer in de kas te stoppen voelde ik en ervoor te gaan. Zelf heb ik ook niets, alleen maar schulden, van daaruit heb ik alles steeds opgebouwd. Het kan ook anders, nou dat heb ik eigenlijk nog nooit ervaren vanaf dat ik getrouwd ben. Maar ik ga er voor en het kan anders dat weet ik ook.

Alles tot nu toe was echter nodig. Het heeft me met mijn familie en schoonfamilie in contact gebracht. Het heeft me de kracht en de liefde van mensen laten voelen. Mensen die me gewoon wilden steunen omdat ik was wie ik was, vaak ook onvoorwaardelijk. En dat was voor hen beslist niet echt makkelijk. Nu gaan we naar de echte overvloed waarin de Geest van waaruit ik leef me gaat helpen om ook materieel uit de put te raken en geld vanuit overvloed te laten werken ten behoeve van een positieve verandering van de mensheid naar onvoorwaardelijke Liefde. . Lichaam, materie en Geest op Een lijn, echte overvloed.

De dag eindigde met onweer. Het voorspelde noodweer bleef echter uit.

Vrijdag 21 augustus

De engelen komen

Vandaag komen de engelen, vanavond om 22.00u. Ik moet nog een wit plantje halen. De rest is klaar.

Ik voel me goed en het weer is heerlijk, lekker koel en aangenaam. De zon schijnt, een mooie dag.

Ik zat op de fiets naar de Mikel.

Ik dacht aan Christa en dat wij toch ook veel gemeen hebben. Wat zijn we toch schatjes. Wat opkomt is dat we beide de ander helpen, zonder de vraag van de ander af te wachten. Het is ongevraagde Liefde, die gewoon aangeboden wordt. De ander hoeft er niets voor te doen.

Ik moest tot nu toe altijd aankloppen. Eigenlijk ook wel mooi dat Christa zoveel Liefde is naar mij toe, heel lief en dat heeft me ook veel gedaan.

Maar of het me uiteindelijk dient? Dat is nog maar de vraag en dat geldt ook voor Gerda.

Dit is wat ik ook altijd deed in het verleden. Nu helpt ze mij en ik heb dat niet gevraagd en ik doel op de 160 euro van het Ik-Atelier die we aan Gerda hebben gegeven voor onbepaalde tijd.. Ik help Gerda en die had dat ook niet gevraagd. Dit moet omkeren.

Goed dat Margriet dat aanraakte. Ze heeft gelijk. Ik betaal de 160 euro aan Christa voor de pot van het Ik-Atelier, niet omdat Margriet dat zei maar omdat ik zelf ook zie dat dit nu nodig is.

En als ik hulp nodig heb kan ik in gesprek gaan en kijken hoe ik dat ga doen. Dan heb ik het zelf gekozen en ik ga ergens voor en we kunnen er samen voor gaan. Dat geeft kracht en bouwt op.

Dat wil niet zeggen dat ik tot nu toe niet alles zelf gekozen had. Ik heb wel altijd achter mezelf gestaan, maar ik zie nu meer.

We gaan verder met opbouwen en kijken wat er nog meer moet omkeren.

Dan is het avond. De tijd nadert om de engelen te ontvangen. Ik heb alles voor bereid om ze te ontvangen in Liefde. Raad eens wat er gebeurt? Om 22.00u moest ik de deur openen en ik vergat het, ik zat voor de tv.

5 over tien schoot het me te binnen. Heb ik gauw de deur open gedaan en mijn welkomstoespraak gehouden.

Maat ik voelde ze nog niet.

5 minuten later voelde ik ineens nu zijn ze er, er was blijheid en vreugde en herkenning. Dat was wel grappig, geheel onverwachts waren ze er ineens. Of ik voelde ze ineens.

Ben naar bed gegaan en viel heel zacht in slaap, rustig en tevreden met al dat was en is. Dat gebeurt niet zo vaak.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten