30-01-2009

Wintersluimer

De wind fluistert sprookjestaal,

ingetogen, wiegend voor wie wil

plots in wervels, woest bewegend,

schreeuwend , schril.

Het water murmelt zachtjes

meanderend naar open zee

vermengt zich zoet, verziltend

spat op, en drijft weer mee.

De aarde zonder zonnegloed

wacht mijmerend , verzonken,

haar roep om nieuwe levenskracht,

al in haar schoot weerklonken.

Zon, wind, water, wolken,

versmolten aardekracht

verwekt het nieuwe leven,

ontspruit heel onverwacht.

Geleidelijk ontsluimer ik,

mijn winterslaap ontdooit,

met ogen, oren open, vraag ik:

wie was ík dan ooit?

Zo onbewust, zo onbevangen

maar toch….

het onuitsprekelijk verlangen

mezelf te laten zien.

.

Stil van binnen en van buiten,

ervaar ik nu bewust:

niets gaat ooit verloren

maar komt steeds als herboren

uit innerlijke rust.

ik ontdek, nog half geloken,

de droom die leven heet

ontvouw steeds meer de plooien

in wat ik ervarend weet.

Dit is een heel mooie gedicht van Christa Versluis

Ik plaats het hier omdat het voor mij een weergave is

van de waarnemer is het waargenomene zelf.

Dan pas kun je zien wat is en dichten vanuit Eenheid met dat wat is!

1 opmerking: